Syvät vatsalihakset ­ Kohti litteää vatsaa


Miten saada vatsa litteäksi ja pitää se hyvässä kunnossa? Treenaa vatsalihakset kuntoon Kaisan ohjeiden avulla.

Poikittaiset vatsalihakset kulkevat muiden vatsalihasten alla sananmukaisesti poikittain selkärangasta kohti kehon keskustaa. Treenatut alavatsan poikittaiset vatsalihakset pitävät vatsan litteänä aamusta iltaan.

Staattinen pito konttausasennossa

Treenin kohde: Poikittainen vatsalihas, etureidet sekä hartialihakset

- Käy konttausasentoon siten, että polvet ovat suoraan lantion alapuolella ja kädet ovat suoraan olkapäiden alapuolella.

- Pidä selkä ja niska suorina.

- Nosta polvia irti lattiasta vain n. 2 cm.

- Vedä napaa kohti selkää. Hengitä tasaisesti.

Pidä polvet irti lattiasta n. 20 sekuntia. Toista liike 3-4 kertaa.

Lankku

Treenin kohde: Poikittainen vatsalihas sekä hartialihakset

- Jännitä vartalo suoraksi, kyynärpäät lattiassa olkapäiden alapuolella.

- Pidä polvet maassa. Vedä napaa kohti selkää.

- Muista hartiatuki ­ lapaluut eivät törrötä ulos selästä. Venytä niska suoraksi.

- Ojenna toinen jalka ja avaa suora jalka sivulle. Tuo takaisin keskelle ja koukista lattialle.

- Sama toisella jalalla.

Voit tehdä saman suoralla vartalolla varpaat lattiassa.

Tee n. 5 toistoa molemmilla jaloilla. Toista sarja 2-3 kertaa.



Foodoo
Ohjelma on päättynyt.



Lähetä palautetta Tuotantoyhtiö: Broadcasters. Nettisivut tuottaa Venla Männistö.