• Live

    Alppihiihdon maailmancup: Garmisch-Partenkirchen

    La 21.1. 11:05 - 12:20
  • Live

    Hiihdon maailmancup: Ulricehamn

    La 21.1. 11:25 - 12:35
  • Live

    Alppihiihdon maailmancup: Kitzbühel

    La 21.1. 12:20 - 13:50
  • Live

    Yhdistetyn maailmancup: Chaux-Neuve

    La 21.1. 14:25 - 15:30
  • Live

    Hiihdon maailmancup: Ulricehamn

    La 21.1. 14:55 - 16:25

Kolme syytä Räikkösen Ferrarin radikaaliin muutokseen

Viime kausina Ferrarin Formula 1 -talli käytti muista talleista poiketen vetotankojousitusta. Nyt talli on alkanut muiden tallien tavoin käyttää työntötankojousitusta.

Ferrarin pääsuunnittelija Simone Resta kertoo, että jousitusmuutoksen takana oli kolme selkeää syytä.

- Jousituksen muutoksella ja aiempaa lyhemmällä nokalla on yhteytensä. Työntötankojousitukseen siirryttiin ensinnäkin aerodynaamisista syistä, Resta kertoi perjantaisen autonjulkistuksen yhteydessä.

- Toinen syy on paino. Työntötankojousitus tarjoaa paremman kompromissin paino-jäykkyys-suhteen näkökulmasta. Kolmantena ovat kinemaattiset (liikevoimaan liittyvät) syyt.

Uusi jousitus saattaa pelata Kimi Räikkösen pussiin. Suomalaispilotin edelliskausien hankaluudet Ferrarin F1-autojen kanssa ovat liittyneet etupään toimintaan.

Formulakeskustelu jatkuu MTV F1:n Facebook-sivuilla

Uusimmat uutiset

Formulat MTV:n kanavilla

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.