Video

Spottiblogi

MTV Katsomo 2017: Ennätysten murskajaiset

Liikkuva kuva on meille Pöllölaakson asukeille kaikki kaikessa, ja rakasta Katsomo-palveluamme on kehitetty pitkään. Kaikki whitepaperit ja trendwatcherit povaavat merkittävää kasvua niin videomuotoisen sisällön kulutuksessa kuin siihen kohdistuvissa mainospanostuksissa.

Netti-tv-näkymät ovat siis erinomaiset. Jalat pöydälle ja odottelemaan kuinka uudet ennätykset tulevat annettuina, vai kuinka?

Mainosrahoitteiselle videolle (a.k.a AVOD) asettamamme tavoitteet eivät tyydy tasoon, jonka pelkkä kulutustottumusten muuttuminen mahdollistaa. Rima on huomattavasti korkeammalla, ja Katsomo tulee kasvamaan markkinaa nopeammin, usko pois.

Vuosi 2017 on toki vasta alussa, mutta suomalaiset ovat viihtyneet videosisältöjemme parissa jo nyt ennätyksellisen paljon. Sekä tammi- että helmikuun videokäynnistysmäärät nousivat kuukausikohtaisiin ennätyslukemiin, ja viime vuoden vastaavaan ajankohtaan vertailevat raportit kertovat roimaa kumulatiivista kasvua. Perinteisesti aina jääkiekon MM-kisojen aikaan syntyvä viikkokohtainen all time high -taso on tullut myös jo rikottua ja tullaan 100% :n varmuudella rikkomaan vielä useaan kertaan vuoden kuluessa.

Tarkempaa taustoitusta Katsomon kehittämisen eri osa-alueista lupaan antaa lähitulevaisuudessa täällä Spotti-blogissa. Sen voin kuitenkin kirkkain silmin tässä ja nyt todeta, että 2017 video on MTV:llä isommassa fokuksessa kuin koskaan ennen ja Katsomon kehittäminen on mainosrahoitteisen liiketoimintamme ykkösprioriteetteja.

Tässä infograafin muodossa pieni kurkistus siihen, mihin tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana on ehditty. Se on saletti, että tahti vaan kiihtyy ja ennätysten murskajaiset jatkuvat!

MTV Katsomon infograafi tammi-helmikuu 2017

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.