Markkinointi

Spottiblogi

Oodi yksinkertaisuudelle

Yksinkertaisuus suomenkielen sanana sävyttyy jotenkin negatiivisesti. Ikään kuin siinä olisi perustavanlaatuisia puutteita, jotka jättävät oleellisesta osan varjoon. Wiki-sanakirjakin listaa adjektiivin tarkoittavan helppoa, alkeellista, vaatimatonta ja tyhmää. Yksinkertaisuus kuitenkin toimii.

Maailman vaikutusvaltaisimman valtion päämieheksi valittu, poliittisesti täysin noviisi bisnesmies, nimitettiin virkaansa. Mahdottomuudesta tuli mahdollista. Poliittista kannanottoa tekemättä voidaan todeta, että tämä tapahtui pääosin hyvin taitavalla viestinnällä: yksinkertaistamalla kaikki mahdollinen. Yksinkertaisuus toimii.

Tesla on tehnyt sähköautomarkkinalla sen, mitä moni muu toimija on yrittänyt ja epäonnistunut. Muistan itsekin kananmunan muotoisia sähköautoja nuoruudestani, jotka eivät olleet ehkä sieltä näyttävimmästä päästä. Haluaako kuluttaja ajaa rumalla autolla, joka kulkee hiljaa, mutta on käyttökustannuksiltaan edullinen? Ei tietenkään halua. Kuluttaja haluaa hienon auton, joka kulkee nopeasti, on laadukas ja on käyttökustannuksiltaan edullinen. Yksinkertaisuus toimii.

Vuosi 2016 oli meille MTV:llä vaikeahko: vuosi sitten emme voimakkaassa muutostilanteessa panostaneet tarpeeksi kanaviemme sisältöön ja katselua siirtyi väliaikaisesti pääkilpailijalle. Alkusyksystä alkanut voimakas panostaminen kotimaiseen sisältöön toimi loistavasti; laadulla, tyylillä ja kunnolla tehtynä ohjelmisto upposi katsojiin kuin kuuma veitsi voihin ja sama jatkuu vuonna 2017 – selkeä markkinajohtajuus on jälleen palannut Pöllölaaksoon. Asia oli yksinkertainen: asetu katsojan saappaisiin ja tarjoa sitä, mitä katsoja haluaa. Yksinkertaisuus toimii.

MTV on ainoa paikallisesti vahvasti läsnäoleva, liikkuvan kuvan media Suomessa. Teknologia ja uudet viestintäkanavat mahdollistaisivat meille asiakaskommunikoinnin mainostaja-asiakkaillemme käytännössä mistä tahansa. Voisimme siis hyvin yrittää auttaa paikallisia mainostaja-asiakkaitamme Helsingistäkin käsin.

Luotamme kuitenkin voimakkaasti paikallisten asiantuntijoidemme ammattitaitoon ja osaamiseen. Yksinkertaisesti ajattelemme niin, että olemalla lähellä asiakkaitamme ja yrittämällä ymmärtää heidän tilannettaan, haasteitaan ja tavoitteitaan, saamme parhaan kyvyn auttaa asiakkaitamme. Yhteistyön kanssamme pitää olla yksinkertaista ja helppoa. Yksinkertaisuus toimii.

Haluamme siis keskittyä asiakkaisiimme ja asiantuntijoidemme merkityksen asiakastyytyväisyydessä tunnistaen. Miksi? Koska päädyimme itse tähän johtopäätökseen?

Ei, vaan siksi että te – asiakkaamme – annoitte siitä meille suoraan kehuja ja positiivista palautetta vuodesta 2016 asiakastyytyväisyystutkimuksessamme. Nostitte paikallisen lähellä olevan myyjän merkityksen esille. Kannattanee kuunnella, kun kysyy. Yksinkertaisuus toimii.

MTV on 2017 paikalliselle mainostajalle luotettava ja yksinkertainen kumppani. Otetaanko siis yksinkertaisesi pullakahvit, jutellaan yksinkertaisesti bisneksestä ja katsotaan miten me voisimme mahdollisesti yksinkertaisella tavalla olla avuksi?

Yhteistyöterveisin yksinkertainen aluemyynnin vetäjä,

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.