Mainos

Alle 45-vuotiaat seuraavat lehtiä kaikilla välineillä

Vaikka lehtien lukeminen monipuolistuu entisestään, muut välineet eivät ainakaan toistaiseksi uhkaa painetun lehden suosikkiasemaa. Tämä käy ilmi Kansallisesta Mediatutkimuksesta.

18–44-vuotiaista 64 prosenttia seuraa lehtiä matkapuhelimella, 59 prosenttia tietokoneella ja 35 prosenttia tabletilla. Tästä ikäryhmästä painettua lehteä lukee viikoittain 70 prosenttia.
Yli 45-vuotiaiden ylivoimainen suosikki on painettu lehti, sillä se sai 92 prosentin viikko-osuuden.

Noin kolme neljäsosaa suomalaisista suhtautuu myönteisesti mainontaan niin sanoma-, iltapäivä- kuin aikakauslehdissä. Sen sijaan esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja blogeissa mainontaan suhtautuu myönteisesti tai melko myönteisesti vain joka neljäs.

Kansallinen Mediatutkimus seuraa suomalaisten lukutottumuksia säännöllisesti.

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.