Finnair maksaa sadantuhannen euron korvaukset asiakkaille

Finnair on viime aikoina kokenut kovia sekä sakean sään että työntekijöiden työnseisauksen takia. Finnairin palvelupäällikkö Sami Mäenpää myöntää, että Finnair on saanut matkalaukkujen ja lentojen viivästymisiä koskevia korvaushakemuksia tuhansia.

- Joulukuu on aiheuttanut meille aikamoiset kustannukset. Ainakin matkatavaroiden viivästymisissä varmasti suurimmassa osassa päädytään jonkinlaisen hyvityksen maksamiseen asiakkaalle, Mäenpää arvioi.

Korvausten määrässä liikutaan Mäenpään mukaan noin sadassa tuhannessa eurossa. Lentoyhtiöillä ei ole vahingonkorvausvelvollisuutta poikkeuksellisista sääolosuhteista tai työtaistelutoimenpiteistä aiheutuneista viivästymisistä. Matkalaukkujen myöhästymisistä koituvat mahdollisesti hyvitykset Finnair katsoo aina tapauskohtaisesti.

Palautetta tullut kaksinkertainen määrä

- Jos lento myöhästyy tietyn ajan, silloin Finnair huolehtii matkustajasta esimerkiksi tarjoamalla hänelle aterian, virvokkeita, pari puhelinsoittoa ja tarvittaessa hotelliyöpymisen. Ja jos lento perutaan, silloin Finnair reitittää matkustajan matkan tietenkin uudelleen kohteeseen, Mäenpää luettelee.

Joulukuun aikana Finnair on saanut asiakkailtaan erilaista palautetta yli kaksinkertaisen määrän normaaliin verrattuna. Postin mukana on tullut sekä positiivista että negatiivista palautetta, mutta myös parannusehdotuksia sujuvampaan lentojen kulkuun.

Osa Finnairin lennoista on ollut lumimyräkän takia tänäänkin myöhässä. Sään takia jälleen myös muutama sata matkalaukkua odottaa omistajaansa Helsinki-Vantaan-lentokentällä.

(MTV3)

Lue myös:

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.