Finnairin lakon kulukorvauksia netin ja puhelinpalvelun kautta

Jos Finnairin lakko on aiheuttanut matkustajalle kuluja, jotka lentoyhtiö korvaa, kannattaa ottaa yhteyttä Finnairiin joko nettisivujen tai puhelinpalvelun kautta.

Internetissä korvauksia voi hakea takaisinmaksuhakemuksella osoitteessa www.finnair.fi, missä tulee valita ensin osio asiakaspalvelu ja sitten osio palaute. Puhelimitse toimintaohjeet ja tarvittavat osoitteet puolestaan löytyvät numerosta 09-8187707.

- Mikäli lento tai sen osa kuten paluumatka on peruuntunut, Finnair korvaa lennon peruuntuneen osan hinnan. Korvaus maksetaan myös yöpymiskuluista hotellissa, mahdollisista puhelinkuluista sekä ateriakorvauksista, jos Finnair ei ole pystynyt järjestämään matkapäivälle uutta reititystä tai korvaava lentoa, kertoo Finnairin osastopäällikkö Nina Nadbornik.

Lakon vuoksi korvataan myös juna- tai bussimatka kohdepaikkakunnalle, jos korvaavaa lentoa ei ole pystytty järjestämään perille asti vaan se on lennetty esimerkiksi kohteen naapurikaupunkiin.

Korvaukset edellyttävät sitä, että matkustaja esittää kuitit lakon vuoksi syntyneistä ylimääräisistä kuluista.

- Finnair ei korvaa syntyneitä lisäkuluja, jos lakon vuoksi peruuntuneen matkan tilalle on ostettu toinen matka esimerkiksi samalle viikonlopulle tai seuraavalle viikolle. Emme myöskään korvaa seurannaisvaikutuksia kuten sitä, että lakon vuoksi ei ole päässyt tärkeään kokoukseen, Nadbornik täydentää.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.