Finnairin tiedotukselle huutia - matkustajat joutuivat etsimään itse tietoa netistä

Matkustajat moittivat tiedottamista Helsinki-Vantaan lentokentän ruuhkissa tänä aamuna ja aamupäivällä.

– Tiedotusta ei hoidettu ollenkaan, tuli vain pahoitteluviesti. Täällä ei ollut mitään järjestystä, kukaan ei tiennyt mitään, kaikki halusivat vain päästä eroon laukuistaan, täällä ei kerrotu ihmisille ollenkaan, mikä on tilanne ja mitä pitää tehdä, odottavatko koneet. Olisivat edes järjestäneet jonot, ihmisiä tuli kolmesta suunnasta, saksalainen Arndt Heinzmann moittii.

Hänen piti mennä Hampuriin, mutta kahden ja puolen tunnin jonotuksen jälkeen Finnairin kone olikin jo lähtenyt. Heinzmann yritti aamupäivällä saada aamupalaa Finnairin piikkiin.

Heinzmann ja muutama muukin matkustaja tuli kysymään MTV3 Uutisten kuvausryhmältä, mistä ruuhkat ja ongelmat johtuvat.

Osa matkustajista haki tietoa mobiililaitteistaan.

– Jonotimme puoli tuntia ja vähän aikaan jouduttiin miettimään, missä mättää. Katsoin iPadiltani netistä ja sieltä löysin tietoa. Kuulutuksia tuli vasta vähän myöhemmin, kotiin Kööpenhaminaan Emilia Vappula kertoi

Rovaniemelle matkalla ollut Tuomas Syväjärvi Helsingistä jonotti puolitoista tuntia.

– Sain ristiriitaista tietoa ja siksi kävin välillä kahvilassa. Jätin paikkani jonossa, kun tuli tietoa, että otetaan sellaisia matkustajia, joiden lennot lähtivät jo, Syväjärvi ihmettelee sekasotkua.

Syväjärvenkin mielestä tieto matkustajille kulki huonosti.

– Täällä oli jonkin verran henkilökuntaa, mutta kuulutuksista ei ollut mitään apua. Minäkin sain parhaan tiedon nettisivuilta, Syväjärvi toteaa.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.