Hätäkeskukset palvelevat hyvin

Yli 90% hätäkeskuksiin soittaneista arvioi henkilökunnan ammattitaidon hyväksi.

Yli 90 prosenttia hätäkeskukseen soittaneista pitää on tyytyväisiä tyyväisiä palvelun nopeuteen ja asiakkaan huomioon ottamiseen.

Tiedot käyvät ilmi Hätäkeskuslaitoksen TNS Gallupilla viime joulukuussa teettämästä tutkimuksesta. Tutkimukseen haastateltiin tuhat 15 vuotta täyttänyttä Suomessa asuvaa ihmistä. Heistä noin puolet oli soittanut hätänumeroon.

Viime vuonna valtiollisissa hätäkeskuksissa otettiin vastaan yli 1,5 miljoonaa hätäilmoitusta.

Uudistusten jälkeen vielä rakentuvat valtiolliset hätäkeskukset kattavat tällä hetkellä noin puolet väestöstä.

Hätänumero 112 tunnetaan meillä paremmin kuin muualla Euroopassa. Suomalaisista 92 prosenttia tuntee sen, kun joissakin maissa numeron tietää vain viidennes asukkaista.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.