Imagokysely: Vanhaselle takkiin, Niinistölle suitsutusta

Pääministeri Matti Vanhanen on markkinointiviestinnän ammattilaisten mielestä kolhinut imagoaan alkuvuonna 2009 enemmän kuin kukaan muu suomalainen julkisuuden henkilö.

Markkinointiviestinnän alan Kampanja-verkkolehden sähköisessä kyselyssä Vanhanen nappasi lähes 60 prosenttia äänistä. Lähes yhtä selvä kakkonen oli Fortumin ex-toimitusjohtaja Mikael Lilius.

Eduskunnan puhemies Sauli Niinistön katsottiin kohentaneen imagoaan eniten. Myös ulkoministeri Alexander Stubbin imagon katsottiin kohentuneen selvästi kuin myös Nobelin rauhanpalkinnon viime vuonna saaneen Martti Ahtisaaren.

Stubb ja Ahtisaari menestyivät markkinointiviestinnän ammattilaisten mielestä myös myyntihenkilöinä.

Parhaaksi suomalaiseksi myyntihenkilöksi nimettiin Nokian hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila. Ollilan valinta oli jo neljäs peräkkäinen kerta.

Kampanja-verkkolehden kyselyyn vastasi 220 henkilöä 8.-9.4.2009 välisenä aikana. Vastaukset saatiin ns. vapaakenttiin, jolloin valmiita vaihtoehtoja ei ollut tarjolla.

(MTV3)

Lue myös:

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.