Itella Postin johtaja: Palvelut edelleen lähellä asiakasta

Itella Postin johtaja Petri Aaltonen vakuutti, että lukuisista postien lakkautuksista huolimatta palvelut pyritään pitämään edelleen mahdollisimman lähellä asiakasta.

– Jatkossakin käytössä on valtakunnallinen palvelupisteverkosto, se koostuu omista myymälöistämme ja myyntipisteistä. Uutuutena olemme tuoneet pakettiautomaatteja ja noutopisteitä noin 60 kappaletta palvelemaan näitä etäkaupan tarpeita, Aaltonen kertoi MTV3:n Seitsemän Uutisissa.

Kaikkiaan Posti eli Itella lakkauttaa 51 asiamiespostia marraskuun loppuun mennessä. Syynä on vähäinen asiointi. Kaikkiaan tänä ja ensi vuonna suljetaan yhteensä lähes 70 postia.

Aaltonen muistutti, että Suomessa on reilut 3000 pistettä, mistä voi esimerkiksi ostaa postimerkkejä.

– Meillä on edelleen maan kattava palvelupisteverkosto, josta paketin lähettäminen onnistuu. Lisäksi meillä on internetpalvelu, josta palveluita voi ostaa sekä 7 000 kirjelaatikkoa.

Miksi palveluiden hintoja ei nosteta lakkautusten sijaan?

– Tähän vaikuttaa postialan yleinen murros. Viime vuoteen verrattuna postilähetyksiä jaetaan tänä vuonna 160 miljoonaa kappaletta vähemmän. Lisäksi kilpailutilanne pakettiliiketoiminnassa on erittäin kovaa. Erityisesti kirjepalvelun osalta emme ole hinnankorotuksia voineet viedä hintoihin johtuen viranomaisten tulkinnoista. Tästä meillä on heidän kanssa erimielisyyksiä korkeinta hallinto-oikeutta myöten.

(MTV3)

Katso Meeri Ylä-Tuuhosen juttu (Seitsemän uutiset 14.10.2011)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.