Jouluikkunoihin panostetaan rahallisesti

Tavaratalojen jouluikkunat vetävät puoleensa lapsia ja aikuisia. Harva kuitenkaan tietää, kuinka paljon töitä jouluisten tunnelmien eteen tavarataloissa tehdään.

Stockmannilla jouluikkunan suunnittelu aloitetaan hyvissä ajoin, jo edellisenä jouluna.

- Kun jouluikkuna aukeaa, niin seuraavaa jo suunnitellaan. Kyllä se on sellainen ympäri vuoden kestävä suunnittelu, kertoo Stockmannin yhteyspäällikkö Pia Tiainen.

Suunnittelussa otetaan erityisesti lapset huomioon, he kun näkevät asiat erikorkeudelta kuin aikuiset.

- Eritysesti lapsia varten tehdään pientä satumaailmaa missä he pääsevät kuvittelemaan mitä tapahtuu, Tiainen jatkaa.

Jouluikkunoihin käytetään työpanostuksen lisäksi myös rahaa.

- Jouluikkuna on ikkuna puolella ketjun kallein toteutus vuoden aikana, sekä työmäärällisesti ja panostuksellisesti. Siihen halutaan panostaa paljon. Iso osa ikkunabudjetista on sidottu jouluikkunaan, Tiainen toteaa.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.