Junamatkustajien korvaushakemukset VR:lle vähenivät

Junaliikennettä koskevien korvaushakemusten määrä jäi viime talvena edellistalvea pienemmäksi. Kaukoliikenteessä oli vähemmän EU:n rautatieasetuksen mukaisiin korvauksiin oikeuttavia yli tunnin myöhästymisiä, kertoo VR:n kaupallinen johtaja Lassi Rönkkönen.

Talven korvaushakemukset on jo käsitelty, ja uusien hakemusten käsittelyaika on muutamia päiviä.

Palautteita, joissa ei ole korvausvaatimuksia, on käsittelemättä muutaman kuukauden ajalta. Tavoitteena on vastata myös kaikkiin näihin palautteisiin, Rönkkönen sanoo.

VR saa paljon myös sellaista palautetta, joka ei suoraan koske yhtiön vastuulla olevia toimintoja.

– Vähän joskus haukutaan väärää puuta, mutta ymmärrän kyllä. Junamatkustajat ovat kuitenkin VR:n asiakkaita, ja perinteisesti junamatkustukseen liittyvät toiminnot koetaan VR:n vastuiksi. Me vastaavasti yritämme vaikuttaa Liikennevirastoon, ja virasto ehkä Arkadianmäelle.

Eniten palautetta Liikenneviraston vastuulla olevista toiminnoista tulee asemien kuulutuksista ja näyttötauluista, Helsingin päärautatieaseman toimivuudesta ja routavaurioista.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.