Kaappasivatko mainosmiehet Ronaldin?

Ronald McDonald, kuva: Jani Merimaa / MTV3

Torstaina julkisuuteen putkahtanut aktivistiryhmä Food Liberation Army näyttää epäilyttävästi sissimarkkinoinnilta. Ryhmä kaappasi Ruoholahden McDonald´sista Helsingistä Ronald-pellen maanantaina. Ryhmä vaatii McDonald´s yhtiöltä vastauksia tuotteissa käytettävistä lisäaineista, mikäli vastauksia ei saada tänään kello 18 mennessä, ryhmä uhkaa teloittaa pellen.

Ryhmän sivusto on täynnä aktivistiparodiaa ja videotkin on kuvattu kohtuullisen laadukkaissa studio-olosuhteissa.

Verkossa on esitetty epäilyksiä McDonald'sin ja asiasta ensimmäisenä uutisoineen Ilta-Sanomien yhteydestä järjestöön.

Ruoholahden McDonald'sista pellen varastaneet kommandot kuitenkin ohjaavat kävijöitä sivustoltaan Premium Fanpage -julkaisujärjestelmän kotisivuille. Julkaisujärjestelmää ei ole vielä käytössä kellään muulla.

Premium Fanpage-julkaisujärjestelmän takana olevan Xiha Oy:n toimitusjohtaja Jani Penttinen kiistää yhtiön tehneen varkautta.

- Minun tietääkseni toi on ihan aito järjestö.

Penttinen kuitenkin myöntää, että järjestö käyttää heidän uutta maksullista julkaisualustaansa ja että sivusto toimii heidän palvelimellaan. Penttinen on myös onnellinen siitä, että Food Liberation Army on heidän asiakkaansa.

- En valita. Minun mielestä ihan hyvä, että tulee tällaisia asiakkuuksia.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.