Kärkkäinen syyttää Finlaysonia mainostempusta: ”Tavoite oli mainostaa Tom of Finland -brändiä”

Tavaratalo Kärkkäinen syyttää tekstiilialan yritys Finlaysonia mainostempusta. Finlayson kertoi viime viikolla lopettavansa yhteistyön Kärkkäisen kanssa eettisistä ja yhtiön arvoihin liittyvistä syistä.

Syynä oli Finlaysonin mukaan Magneettimedia-lehti. Nyt Kärkkäinen kuitenkin kertoo tiedotteessa, ettei Magneettimedialla ole mitään tekemistä J. Kärkkäinen Oy:n kanssa. Yhtiö kertoo, että heidän ainut julkaisunsa on KauppaSuomi-lehti.

Kärkkäisen mukaan Finlaysonin toimitusjohtaja Juha Kurttila otti yhteyttä viime keskiviikkona ja kysyi Magneettimedia-ilmaisjakelulehden julkaisijasta.

– Kurttilalle kerrottiin, että Magneettimedia ei ole ollut J. Kärkkäinen Oy:n lehti enää noin puoleentoista vuoteen. Kurttilan kanssa oltiin valmiita käymään vuoropuhelua arvokysymyksistä, mutta tämä ei hänelle sopinut. Kurttila ei suostunut keskustelemaan aiheesta kauppakumppanin kanssa vaan kääntyi lehdistön puoleen ilmoittamatta asiasta meille etukäteen. Koska keskusteluyhteyden avaaminen yritysten välille ei ollut Kurttilan tavoitteena, oli Finlaysonin päätös mitä ilmeisemmin tarkkaan harkittu julkisuustemppu, Kärkkäinen kertoo tiedotteessaan. 

– Sen sijaan, että Kurttila olisi lopettanut yhteistyön J. Kärkkäinen Oy:n kanssa asiallisesti avoimen keskustelun päätteeksi, teki hän tapauksesta mediaspektaakkelin, jonka tavoitteena on vahvistaa Finlaysonin uutta Tom of Finland brändiä lokaamalla entisen kauppakumppanin mainetta perusteettomilla syytöksillä, Kärkkäinen jatkaa. 

MTV Uutiset tavoitti Juha Kärkkäisen, joka ei suostunut kommentoimaan asiaa, vaan kertoi kaiken tiedon löytyvän tiedotteesta. 

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.