KKO kielsi muhkeat kylkiäiset

Korkein oikeus on kieltänyt tuoreessa ennakkoratkaisussaan matkapuhelimien markkinoinnin runsaiden lisäetujen avulla.

KKO otti kantaa taannoiseen markkinointii, jossa liittymän avanneille tarjottiin muun muassa sadan euron lahjakorttia tai hieman sitä kalliimpaa tuotelahjaa.

KKO tuomitsi kampanjan, koska lisäedut hallitsivat siinä markkinointia päätuotteen kustannuksella. Oikeus määräsi Stockmannille ja Elisalle 100 000 euron uhkasakon, jos tällainen markkinointi ei lopu heti.

KKO otti kantaa myös siihen, saako Stockmann edellyttää liittymän avaajalta Stockmann-tilin avaamista. Se ei nähnyt tässä ongelmaa.

Lisälahjoista ja tilin edellyttämisestä valitti kuluttaja-asiamies. Markkinaoikeus päätyi kysymyksissä aiemmin samalle kannalle kuin korkein oikeus nyt.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.