Kuluttaja-asiamies vaatii Finnairia selkeyttämään hinnoitteluaan

Kuluttaja-asiamies vaatii Finnairia selkeyttämään lentohintoja koskevaa lehti-ilmoitteluaan.

Kuluttaja-asiamies Marita Wilska pyytää Finnairia muuttamaan hintailmoitteluaan ja vahvistamaan muutoksen 12. syyskuuta mennessä kirjallisesti. Pyyntö liittyy viime sunnuntaihin, jolloin Finnair mainosti näyttävästi yhdensuuntaisia lentolippuja. Menolippua ei voi kuitenkaan käytännössä ostaa, vaan ilmoitettu alkaen hinta- edellyttää aina paluulentoa.

Hintoihin ei ollut merkitty myöskään perittävää toimitusmaksua. Lisäselvitykset ja toimitusmaksut olivat ilmoituksessa erikseen pienellä tekstillä merkityt.

Kuluttaja-asiamies edellyttää, että Finnair noudattaa ilmoittelussaan hintamerkintäasetusta ja kuluttajansuojalakia.

(MTV3-STT)

(Seitsemän uutiset 04.09.2003)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.