Kuluttajaliitto: Matkailijoiden oikeusturva paremmaksi

Kuluttajaliitto vaatii valmismatkalain täsmentämistä niin, että kaikille olisi selvää, mitä vahinkoja kuluttajille korvataan. Lisäksi vakuuksien tulisi korvata kuluttajien menetykset täysimääräisinä.

Suomen Kuluttajaliitto vaatii, että matkatoimistojen asiakkaiden oikeusturvaa on kiireesti parannettava.

Viime päivien aikana on ilmennyt, että Töölön matkatoimiston asiakkaat eivät ehkä saakaan täyttä korvausta yhtiön konkurssin vuoksi kärsimästään vahingosta. Tämä johtuu siitä, että Kuluttajavirastolle asetettu vakuus ei ilmeisesti olekaan määrältään riittävä.

Kuluttajavirasto mukaan kuluttajat eivät voineet tietää sitä, etteivät heidän saatavansa olleet kokonaan turvattuja konkurssitapauksessakaan.

Kuluttajaliitto vaatiikin nyt valmismatkalain täsmentämistä niin, että kuluttajille ja matkatoimistoille on selvää, mitä matkoja Kuluttajavirastolle asetettu vakuus kattaa. Vakuuden olisi lisäksi oltava niin suuri, että kuluttajat saavat korvauksen vahingoista täysimääräisenä.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.