Kuluttajavirasto uusisi matkanjärjestäjien vakuusjärjestelmän

Kuluttajavirasto haluaa nykyistä automaattisemman järjestelmän korvaamaan matkustajien kuluja, kun matkanjärjestäjä menee konkurssiin. Mallina voisi olla vakuutus- ja rahastopohjainen järjestely, josta korvaukset saataisiin kuluttajille nopeasti.

Kuluttajaviraston mielestä nykyinen vakuusjärjestelmä on liian hidas eikä se anna kuluttajalle EU-lainsäädännön tarkoittamaa suojaa.

Kuluttajavirasto on järjestellyt paluukuljetuksia tiistaina yllättäen konkurssista ilmoittaneen Air Finlandin matkustajille.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.