Kuluttajavirasto vaatii kanta-asiakasohjelmilta selkeyttä

Kuluttajaviraston uusi ohje koskee sekä yksittäisten liikkeiden ohjelmia että laajoja kanta-asiakasohjelmia.

Kuluttajavirasto ohjeistaa kaupan alaa kanta-asiakasohjelmien selkeyteen.

Virasto linjaa tuoreessa kanta-asiakasohjelmia koskevassa ohjeessaan, että kuluttajan on pystyttävä kohtuullisella vaivannäöllä hahmottamaan kanta-asiakasohjelmien edut ja kustannukset.

Kanta-asiakkaiksi ryhtyvien kuluttajien on myös saatava selkeää tietoa kanta-asiakasohjelman sisällöstä, ostohyvityksistä sekä tarjouksista. Kaikki asiakkaat ovat oikeutettuja riittävään asiakaspalveluun riippumatta siitä, ovatko he kanta-asiakkaita vai eivät.

Ohje koskee sekä yksittäisten liikkeiden ohjelmia että laajoja kanta-asiakasohjelmia. Virasto kehottaa myös vertailemaan eri palveluntarjoajien hintoja sen sijasta, että kaikki hankinnat keskitetään automaattisesti vain sillä perusteella, että niistä maksetaan ostohyvitystä.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.