Kuluttajavirasto: Yritysten ympäristöväitteet liioittelua

Muun muassa Neste Oilin mainonta on saanut Kuluttajavirastolta muistutuksen. Viraston mukaan yritysten väiteet tuotteidensa ympäristöystävällisyydestä antavat usein liian myönteisen kuvan.

Kuluttajavirasto katsoo, että osa yrityksistä liioittelee mainoksissaan tuotteiden myönteisiä ympäristövaikutuksia.

Muun muassa Fortumin ja Neste Oilin mainokset saivat Kuluttajavirastolta muistutukset. Myös autojen mainonnalle aiotaan luoda uudet pelisäännöt.

Kuluttajaviraston valvontakampanja osoitti, että ympäristöväitteet ovat usein epämääräisiä ja antavat liian myönteisen kuvan.

Mainontaa seurattiin viikon ajan lehdissä, radiossa ja televisiossa.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.