Mainoksiin suhtaudutaan myönteisimmin printissä

Mainontaan suhtaudutaan myönteisimmin painetussa mediassa, kertoo uusin Kansallinen Mediatutkimus. Vastaajista 82 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan painetuissa sanomalehdissä, ja mainontaan iltapäivälehdissä suhtautuu myönteisesti 71 prosenttia vastaajista.

Televisio-, radio-, ja nettimainontaan suhtautuu tutkimuksen mukaan myönteisesti noin 30–50 prosenttia vastaajista. 

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että sanoma- ja aikakauslehtiä luetaan entistä harvemmin painettuina versioina, vaikka ne ovat edelleen suosittuja. Matkapuhelimista ja tableteista lukemisen suosio puolestaan kasvaa.

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Tutkimuksen päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja TNS Gallup.

Median murros on ajanut tiedotusvälineet kamppailemaan mainostuloista. Katso alla olevasta videosta, mitä mieltä tulevaisuudentutkija on median murroksesta:



Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.