Mainoskuvastot lehtiä suositumpia

Kuva: Friendtex

Tuotekuvastot ovat suosittua lukemista. Tuoreen ja lajissaan ensimmäisen selvityksen perusteella peräti viidellä Suomessa julkaistavalla mainosluettelolla on yli miljoona lukijaa. Mainoskirjasilla on siten jopa enemmän lukijoita kuin sanoma- tai aikakauslehdillä.

Jakelupalveluita tuottavan Itellan teettämässä tutkimuksessa kysyttiin seitsemän laajalevikkisen katalogin lukemista. Yli miljoona lukijaa saavutti viisi tuotekuvastoa:

Biltema, syksyn tuotekuvasto: 1,6 miljoonaa lukijaa
Hobby Hall, syksyn postimyyntikuvasto: 1,4 miljoonaa lukijaa
IKEA, elokuun suurkatalogi: 1,3 miljoonaa lukijaa
Aurinkomatkat, kesämatkaesite: 1,1 miljoonaa lukijaa
Ellos, syksyn postimyyntikuvasto: 1,1 miljoonaa lukijaa

Itella toteaa, että tuotekuvastot lisäävät tutkimuksen perusteella verkkokauppojen suosiota ja postimyyntiä. Jakelupalveluita tarjoava yritys pyrkii näin osoittamaan, että verkkokaupan suosion lisääntyessä myös koteihin jaettavat tuotekuvastot pitävät pintansa.

Tutkimusta varten haastateltiin syyskuussa puhelimitse tuhatta 15-79-vuotiasta suomalaista.

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.