Mainostoimiston virhe hyväntekeväisyyskampanjakohun syynä

Tyttöjen syrjäytymistä vastustavan Supersiskot-kampanjan mainoksesta nousseesta kohusta syytetään mainostoimiston virhettä.

Kampanjan perustaja Maria Drockila valitteli kohua sosiaalisessa mediassa tiistaina.

Kirjailija Katariina Souri on kertonut, ettei ollut hyväksynyt Helsingin Sanomissa julkaistua, kuvallaan varustettua mainostekstiä. Osa lukijoista käsitti hyväksikäytöstä kertovan tekstin kertovan Sourin omasta kokemuksesta, vaikka teksti ei ollut omakohtainen.

– Viimeiset tekstimuutokset jäivät mainostoimiston inhimillisen erehdyksen takia lähettämättä Kata Sourin tarkastettaviksi, Drockilan nimissä julkaistussa viestissä kampanjan Facebook-sivuilla sanottiin.

Helsingin Sanomien mukaan mainostoimisto Bob the Robot on myöntänyt virheen.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.