Masennuslääkemainonta muuttunut

Lääketehtaat markkinoivat masennuslääkkeitä nykyisin selvästi eri tavoin kuin parikymmentä vuotta sitten. Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan lääkevalmistat mainostavat rauhoittavia ja antidepressiivisiä lääkkeitä nyt luonnollisena ja vapauttavana ratkaisuna ongelmiin. Vielä 80-luvulla lääkärilehtien mainoksissa esiteltiin lääkepurkkejä, nykyisin luonto-ja symbolikuvia.

Ulrica Lövdahlin tänään Turussa tarkastettavan väitöksen mukaan silmiin pistävää masennuslääkemainoksissa on myös se, että mainoskuvissa esiintyy lähes poikkeuksetta naisia, ei juuri koskaan miehiä.

(MTV3)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.