Matkatoimistoilta ei heru sympatiaa lentäjille

Finnairin lentäjien lakko on aiheuttanut paljon ylimääräistä työtä matkatoimistoissa. Matkoja on jouduttu perumaan tai järjestelemään uudelleen. Lisäksi tuhansien epätietoisten asiakkaiden puhelinsoitot työllistävät matkatoimistoväkeä. Toimistoilta ei juurikaan siis tipu sympatiapisteitä lakkoileville lentäjille.

- Meidän suurimmat sympatiat ovat tässä tilanteessa kärsivien asiakkaiden puolella, pahoittelee Kaleva Travelin markkinointijohtaja Terhi Hakulinen.

Myös Aurinkomatkojen kaupallinen johtaja Tuomo Meretniemi harmittelee sitä, että monen perheen loma saattaa tyssätä kokonaan lentäjälakon vuoksi.

- Loma on asia, jota suunnitellaan pitkään ja se koskee aina koko perhettä. Lomahan on monelle se vuoden tärkein aika. Jos joku tällaisen asian pilaa, niin ei siinä juuri sympatiaa löydy, Meretniemi toteaa.

Aurinkomatkoilla on tällä hetkellä yli 9000 matkustajaa 60 kohteessa. Meretniemi vakuuttaa, että kaikki pääsevät kotiin.

- Jos he ovat kohteessa, jonne mennään reittilennolla, niin aikataulumuutoksia saattaa tulla, Meretniemi sanoo

Myös Kaleva Travelilla on satoja ihmisiä eri puolilla maailmaa odottamassa Suomeen pääsyä.

- He ovat yksi niistä matkailijaryhmistä, joiden kotiinpaluu on täysin Finnairin käsissä, pahoittelee, Hakulinen,

Katso Jussi Kärjen raportti

Katso Pekko Ylösen juttu

Katso Eeva Lehtimäen juttu

Katso Tarja Hakulisen raportti

Katso Hannu Alstan raportti Oulunsalosta

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.