Näistä asioista suomalaiset valittavat

Suomalaiset valittavat selkeästi eniten laajakaistaoperaattoreiden toiminnasta. Myös maksu-tv ja matkaviestintäpalvelut kirvoittavat kuluttajat kertomaan negatiivista palautetta.

– Laajakaistapalveluita käytetään päivittäin. Ja jos yrittää vaikka hoitaa pankkiasioita, eikä onnistu, niin se tietysti aiheuttaa asiakkaissa närää, kertoo EPSI Rating -tutkimuspalvelun Patrick Levlin.

EPSI Ratingin mukaan vähiten valituksia tehdään sen sijaan sähköyhtiöiden ja vakuutusyhtiöiden toiminnasta.

Tutkimusyhtiön mukaan valitusten määrä on selkeässä yhteydessä palvelun käytön määrään - päivittäin käytössä olevasta palvelusta tulee useammin valituksen tarvetta kuin esimerkiksi vakuutusyhtiöstä, johon ollaan harvoin yhteydessä.

Suomalaiset valittavat kaiken kaikkiaan enemmän kuin ennen. Viime vuonna 13 prosenttia valitti jostakin asiasta, kun vuotta aiemmin luku oli 1,5 prosenttiyksikköä pienempi.

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.