Neljä sanomalehteä vältti syytteet Räsäs-jutussa

Turun Sanomien, Turun Päivälehden, Åbo Underrättelserin ja Salon Seudun Sanomien päätoimittajat eivät saa syytettä hiihtäjä Jari Räsästä koskevan, STT:n toimittaman doping-uutisen julkaisemisesta. Turun kihlakunnan syyttäjäviraston kihlakunnansyyttäjä Riitta-Liisa Laine on tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen Turun Sanomien, Turun Päivälehden ja Åbo Underrättelserin osalta.
-Syyte on jätetty nostamatta teon vähäisyyden johdosta, perustelee Laine.

Salon Seudun Sanomien osalta syyttämättäjättämispäätöksen on tehnyt Salon kihlakunnanviraston kihlakunnansyyttäjä Kari Lamberg. Hänkin perustelee päätöstään sanomalla, että tekoa voidaan pitää kokonaisuudessaan arvosteltuna vähäisenä.

Räsänen oli pyytänyt poliisia tutkimaan, olivatko mm. Turun Sanomien, Turun Päivälehden, Åbo Underrättelserin ja Salon Seudun Sanomien päätoimittajat syyllistyneet painovapauden tuottamukselliseen väärinkäyttöön julkaisemalla viime vuoden tammikuussa jutun, jossa väitettiin hiihtäjä Jari Räsäsen ostaneen ja käyttäneen kiellettyä kasvihormonia.
(STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.