Nordean asiakkaita yritetään jälleen huijata sähköposteilla

Nordean asiakkaita on tänään yritetty huijata sähköpostiviesteillä.

Nordean mukaan liikkeellä on ollut häirintäviestejä, jotka on kirjoitettu huonolla suomen kielellä. Viestien otsikkona on ”Tietoturvaongelmat”.

Asiakkaiden on syytä tuhota viestit avaamatta niitä. Viestissä olevaa linkkiä ei pidä avata eikä antaa viestissä pyydettyjä tietoja.

Nordea muistuttaa, että pankki ei koskaan lähetä asiakkailleen sähköpostiviestejä, joissa pyydetään antamaan pankkitunnukset, luottokorttinumero tai muuta salaista tietoa.

Lisäksi verkkopankin henkilökohtainen käyttäjätunnus ja tunnusluvut pitää säilyttää erillään, eikä niitä saa milloinkaan antaa muiden haltuun.

Jos asiakas on luovuttanut pankkitunnuksiaan vääriin käsiin, hänen on otettava heti yhteyttä numeroon 0200 3000. Asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella voi soittaa sulkupalveluun 020 333.

(MTV3)

Lue myös:

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.