OP pahoittelee palvelunestohyökkäystä - "Erittäin poikkeuksellista"

Osuuspankki pahoittelee sen palveluihin tehdyn palvelunestohyökkäyksen asiakkaille aiheuttamia hankaluuksia. Hyökkäys tukki OP:n järjestelmät ja esti muun muassa verkkopankin käytön ja käteisnostot automaateilta. Myös korttimaksuissa oli häiriöitä.

OP:n viestintäjohtajan Carina Geber-Teirin mukaan uudenvuodenaattona alkanut ja myöhään yöhön kestänyt palvelunestohyökkäys oli erittäin poikkeuksellinen. Häiriö palveluissa kesti kaikkiaan kymmenkunta tuntia.

– Tämä on todella valitettavaa ja harmillista, Geber-Teir pahoittelee.

Vaikka OP:n järjestelmät olivatkin pysähdyksissä, pankin korteilla maksaminen esimerkiksi ravintoloissa onnistui Geber-Teirin mukaan juhlailtana pääosin normaalisti.

Hänen mukaansa OP:n asiakkaiden ei ole tarvetta lisätä käteisen rahan määrää lompakoissaan nyt tehdyn hyökkäyksen takia.

– Tämä on niin poikkeuksellinen tapaus, että en tämän takia ryhtyisi muuttamaan käyttäytymistä.

Geber-Teir ei halua spekuloida sillä, mikä taho oli hyökkäyksen takana tai mitkä olivat hyökkääjien motiivit. Hänen mukaansa OP on saanut palvelukatkosta runsaasti kriittistä palautetta sosiaalisessa mediassa.

– Palautetta tulee varmasti runsaasti lisää, kun konttorimme huomenna aukeavat, Geber-Teir sanoo. 

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.