Sosiaalisen median megasuosio näkyy myös työnhaussa

Sosiaalisen median suosio alkaa näkyä työnhaussa. Yhä useampi yritys ilmoittaa avoimista työpaikoista sosiaalisessa mediassa. Näin arvioidaan työnhakupalvelu Monsterista ja henkilöstöyritys Baronasta.

Myös työnhakuun suunnattujen sosiaalisten medioiden määrä kasvaa. Esimerkiksi suurimmalla työn verkkoyhteisöllä LinkedInillä on 300 000 suomalaiskäyttäjää. LinkedIniin voi muun muassa tehdä oman CV:n ja solmia työelämän verkostoja.

Työ- ja elinkeinohallinnollakin on nykyään sähköinen CV-nettipalvelu. Se tosin ei ole varsinainen yhteisöpalvelu, mutta pyrkii yhdistämään työnhakijat ja työnantajat sähköisesti hieman LinkedInin tapaan.

Monsterin toimitusjohtaja Marja Pylkkänen sanoo, että joillakin aloilla on työpaikkoja, jotka tulevat hakuun vain tietyn ryhmän sisällä sosiaalisessa mediassa. Esimerkkinä hän mainitsee mainosalan.

Pylkkänen uskoo myös vinkkipalkkioiden yleistyvän. Hänen mukaansa monet yritykset maksavat jo nyt palkkioita omille työntekijöilleen, jotka vinkkaavat hyvästä työntekijästä. Pylkkänen arvelee, että tulevaisuudessa kuka tahansa voisi saada vastaavan palkkion.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.