"Stockmannin kampanjasta ei saa tulla käytäntöä"

Stockmannin imagonnostatuskampanja voisi pitkittyessään muodostua ongelmalliseksi, sanoo Kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen.

Stockmann ilmoitti tänään puolen sivun kokoisessa mainoksessa Helsingin Sanomissa, että se antaa sadan euron lahjakortin jokaisesta Stockmann Herkun elintarvikepakkauksesta, jossa on vanhentunut myyntipäiväys.

- On selvää, ettei sellaisen tavan tulisi yleistyä, jossa vastuu tuotteiden tuoreudesta siirretään kuluttajalle, sanoo Väänänen.

Kuluttajavirasto ei näe varsinaista ongelmaa Stockmannin kampanjassa, mikäli se on lyhytkestoinen tapa nostaa kaupan imagoa.

- Eri asia on, jos kampanja olisi pitkäaikainen tai siitä tulisi vakiintunut käytäntö, summaa Väänänen.

Stockmann möi tällä viikolla karitsaa ja saksanhirveä virheellisillä pakkausmerkinnöillä. Lisäksi myynnistä pois otettu juusto oli päätynyt takaisin hyllyyn. Keväällä Stockmann möi vanhentunutta tartar-lihaa ja huhtikuussa erän lihapullia pidennetyillä pakkausmerkinnöillä.

(MTV3)

Lue myös:

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.