Suomalaiset luottavat pankkeihinsa – palveluiden sähköistyminen ei miellytä kaikkia

Suomalaiset suhtautuvat positiivisesti ja luottavaisesti pankkialaan, ilmenee tutkimuslaitos Epsi Ratingin kyselystä.

Digitalisaatio saattaa kuitenkin verottaa tyytyväisyyttä. Tutkimuslaitoksen mukaan kaikkia asiakkaita ei miellytä palvelujen siirtyminen tiskiltä kasvottomaan nettimaailmaan.

Tosin vain 25 prosenttia suomalaisista pankkiasiakkaista käyttää esimerkiksi mobiilisovellusta. Norjassa vastaava luku on 50.

Epsi Ratingin maanantaina julkaiseman kyselyn mukaan sekä kuluttajien luottamus että tyytyväisyys ovat kasvussa.

90 prosenttia suomalaisista pitää luottamustaan vahvana tai neutraalina. Kasvua edellisvuoteen on viisi prosenttiyksikköä. Kyselyn mukaan yli 75 prosenttia suomalaisista on tyytyväisiä pankkiinsa. Luku on pohjoismaiden korkein.

Tutkimusta varten Epsi Rating haastatteli yli 4000 suomalaista, joista 1000 oli yritysasiakkaita. Tutkimuksen virhemarginaalit ovat haarukassa +/- 2 indeksipistettä.  

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.