Teleoperaattoreiden tulisi ilmoittaa jonotusajat asiakaspalveluun

Kuluttajavirasto on saanut valituksia koskien teleoperaattoreiden asiakaspalveluun jonottamista ja palvelun hintoja.

Matkapuhelu meneillään

Viestintävirasto on päättänyt, että teleyritysten on ilmoitettava, kuinka kauan operaattoreiden asiakaspalveluihin joutuu jonottamaan ja paljonko puhelu maksaa.

Useimmat operaattorit eivät kuitenkaan ole totelleet päätöstä. Telia-Sonera on ainoa suurista operaattoreista, joka on hoitanut asianmukaisesti vastausaikojensa ilmoituksen Internet-sivuillaan. Telia-Soneran ilmoituksen mukaan heidän asiakaspalvelussaan noin kolmasosa soittajista joutui viime viikolla jonottamaan viisi minuuttia tai kauemmin.

Muut operaattorit eivät ole kehoituksista huolimatta uskaltaneet paljastaa palveluaikojansa. Myös puheluiden hintamerkinnöissä monilla operaattoreilla on puutteita.

Useimmilla operaattoreilla asiakaspalveluun soittaminen on operaattorin omasta liittymästä ilmaista, mutta muuten myös jonotus maksaa vähintään paikallisverkkomaksun.

(MTV3)

(Kymmenen uutiset 08.07.2004)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.