Tuhkapilvi piinaa yhä Finnairia

Finnair saa edelleen kymmeniä uusia tuhkapilveen liittyviä korvaushakemuksia viikoittain.

- Tälläkin hetkellä se työllistää kymmeniä ihmisiä. Käsittelyaika on lyhentynyt kahdesta kuukaudesta kuukauteen, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Sami Mäenpää.

Finnair teki kesäkuussa viranomaisten kanssa sopimuksen, jonka mukaan yhtiö korvaa matkustajille huhtikuisen tuhkapilven aiheuttamia yöpymis- ja ateriakuluja sekä kohtuullisia kustannuksia kotimatkasta.

Mäenpään mukaan hakemuksia on tullut noin 5000, ja niistä 75-80 prosenttiin on pystytty vastaamaan. Korvaukset koskevat noin 10 000:ta matkustajaa.

Osa hakemuksista on päätynyt Kuluttajariitalautakuntaan, jossa käsittelyä odottaa 72 tapausta. Mäenpään mukaan näistä Finnairia koskee parikymmentä.

Kuluttajariitalautakunnasta kerrotaan, että valituksia on tehty myös vakuutusyhtiöistä. Erimielisyyksiä aiheuttaa muun muassa kotimatkakustannusten kohtuullisuus.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.