TV-Opas

Verkkomaksut tökkivät vuorokauden - tässä selitys

Verkkokaupoissa maksamisessa oli ongelmia eilen suuressa osassa Suomen verkkokaupoista. Virhetilanne aiheutti ongelmia aina tähän aamuun asti Suomen Maksuturva Oy:n palveluissa.

Syynä oli virhe TeliaSoneran tytäryhtiön Cygate Oy:n kriittisten verkkopalveluiden palvelinkeskuksessa. Ongelmia oli lähes vuorokauden ajan.

– On erittäin poikkeuksellista että konesalivika jatkui ajallisesti niin pitkään, että se keskeytti verkkokaupankäynnin yli puolessa Suomen verkkokaupoissa koko sunnuntain ja vielä maanantain vastaisen yön aina maanantaiaamuun asti, harmittelee Suomen Maksuturva Oy:n toimitusjohtaja Mikael Smeds tiedotteessaan.

Cygate Oy:ssa tehtiin huoltotöitä, joiden aikana verkkoa ei saatu toimimaan luotettavasti. Tämän takia huoltotöitä tehneet asiantuntijat päättivät palata takaisin vanhaan, sinänsä luotettavaan ja toimivaan verkkorakenteeseen. Tämä taas aihettui lisäviiveitä ja huoltokatko venyi sunnuntai-iltaan kello 22:een. Sen jälkeen kävi ilmi, että Cygaten asiantuntijat olivat tehneet parametrointivirheen eikä nettimaksaminen suju. Maksuturvan palvelut saatiin täysin virheettömään tilaan vasta tänä aamuna kello 8.45.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.