Viestintäpalveluista eniten valituksia

Kuluttajat valittavat esimerkiksi puhelin- ja laajakaistapalveluista. Kuluttajaviraston johtajan mukaan osa yrittäjistä ei piittaa kaupankäynnin pelisäännöistä.

Kuluttajavirasto saa aiempaa enemmän ilmoituksia epäsopivasta markkinoinnista, sopimusehdoista ja perinnästä.

Kuluttajat tekivät näistä aiheista tammi-huhtikuussa yli 1300 ilmoitusta. Eniten valituksia tehtiin viestintäpalveluista kuten puhelin- ja laajakaista-asioista.

Kuluttajaviraston johtaja Anja Peltonen pitää huolestuttavana, että yritykset eivät läheskään aina noudata kuluttajansuojalaissa määriteltyjä kaupankäynnin perussääntöjä.

- Valtaosa meille soittavista kuluttajista on ihan oikealla asialla. Usein yritys itse voisi hoitaa sen asian kuntoon, jos kuuntelisi kuluttajan yhteydenoton. Joukossa näyttäisi olevan myös yrittäjiä, jotka eivät välitä pelisäännöistä, Peltonen sanoo.

Kuluttajavirasto kertoo laatineensa yritysten työn tueksi ohjeita ja tietopaketteja, joissa avataan kuluttajaoikeuden perusasioita.

(MTV3)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV:n tietosuojakäytännöt uudistuvat. Jatkaaksesi Palveluiden käyttöä, pyydämme sinua perehtymään Tietosuojakäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.
MTV käyttää Palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään evästekäytäntöömme, joka on luettavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.