Mainos

Kohupaljastus voi kymmenkertaistaa kirjamyynnin

Kirjoja yritetään markkinoida sensaatioiden ja kohujen kautta. Intiimi paljastus saattaakin yli kymmenkertaistaa kirjan myynnin, mutta pelkkä kohu ei takaa menestystä.

Viestinnän tutkija kertoo, että aiemmin kohupaljastuksilla oli jalompi tarkoitus: herättää yhteiskunnallista keskustelua. Nyt niillä halutaan vain myydä kirjaa.

Esimerkiksi Haavikko-kirjaa markkinoi parhaiten erikoinen kohu, sillä hänen poikansa halusi kieltää kirjan - ja tuli samalla mainostaneeksi sitä.

Katso Merja Sundströmin juttu (Seitsemän uutiset 22.10.2009)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.