Alahuhta uutuuskirjassaan: Asiakas on aina oikeassa – silloinkin kun on väärässä

Johtajuus-kirjan kirjoittanut entinen Nokian ja Koneen johtaja Matti Alahuhta huokuu yhä oppimisen riemua. Vuosien kuluttua hän näkee myös Nokian jääräpäisessä markkinajohtajuudessa virheitä, joista voi oppia.

– Silloinkin, kun oma pitkän tähtäimen  markkinanäkemys tuntuu erittäin perustellulta, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita on syytä kuunnella herkästi. Tämä pätee, vaikka jälkeenpäin tarkasteltuna oma näkemys osoittautuisikin oikeaksi.

Kyse on simpukkapuhelimista, joista Nokia ei innostunut, vaikka moni operaattori halusi useampia simpukkapuhelinmalleja jakeluunsa.

– Simpukkapuhelimista arvioimme – ihan oikein – että ne eivät tule olemaan voittava konsepti. Mutta ne olivat sitä kuitenkin hetkellisesti.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.