Älypuhelinyhtiö RIMille tulossa korvausvaateita palvelukatkoista

Teleoperaattorit aikovat vaatia BlackBerry-puhelimien valmistajalta Research In Motionilta (RIM) korvauksia yli kolme päivää kestäneestä palvelukatkosta. Yhtiö ilmoitti tänään, että se on saanut neljättä päivää jatkuneet ongelmat suurimmaksi osaksi korjattua.

Maanantaina iskenyt verkkohäiriö on haitannut sähköpostin, tekstiviestin ja netin käyttöä. Häiriö laajeni nopeasti maailmanlaajuiseksi. BlackBerryllä on noin 70 miljoonaa käyttäjää.

Espanjan kuluttajaliitto arvioi, että päiväkorvaus palvelukatkosta voi vaihdella 0,23 ja 1,90 euron välillä. Yhden päivän katkosta maksettava korvaus nousisi Reutersin arvion mukaan maailmanlaajuisesti noin 133 miljoonaan euroon.

Katkos on kova isku RIMille, jonka asema älypuhelinten markkinakilpailussa on muutenkin heikentynyt. BlackBerryt ovat olleet suosittuja yrityskäytössä, koska niiden sähköpostijärjestelmää on pidetty kilpailijoiden versioita turvallisempana. Muista alan yrityksistä poiketen RIM salaa viestit omassa keskuksessaan ennen niiden välittämistä verkossa.

(MTV3 - STT - Reuters)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.