Brändiprofessori vinoilee: Apple-puhelinten omistajat saavat enemmän seksiä kuin Android-käyttäjät

Nordic Business Forumissa puhunut markkinoinnin professori Scott Galloway puhui brändien merkityksestä nykyajan kulutuskäyttäytymisessä.

Brändistrategiaa ja markkinointia opettava, NYU Stern School of Businessin professori Scott Galloway käytti Nordic Business Forum-tapahtumassa älypuhelinmerkkejä esimerkkinä brändien arvosta.

– Tiedän, että Apple-käyttäjät saavat enemmän seksiä kuin Samsungin (Android) käyttäjät. Blackberry-käyttäjätkin saavat, mutta joutuvat maksamaan siitä, professori Scott Galloway vinoili.

Galloway otti Applen esimerkiksi siitä, miten kivijalkaliike on edelleen merkittävä osa brändin rakentamista.

Applen liikkeet ovat valoisia, myyjät huoliteltuja ja ystävällisiä. Näin kuluttaja assosioi nämä ominaisuudet myös tuotteeseen ja sitä kautta itseensä. Applen tuotejulkistuksetkin ovat Gallowayn mukaan enemmän muotinäytöksiä kuin tekniikkaesittelyjä.

Kivijalkakaupat säilyvät

Lukuisia luksusbrändejäkin konsultoinut Galloway uskoo kivijalkakauppojen säilyvän verkkokaupan kasvusta huolimatta.

Galloway vertaili myös kaupan tehokkuutta yrityksen näkökulmasta. Kivijalkakaupassa kuluttaja käy kaupassa ja ostaa tuotteen, joka on kaupan varastossa.

Verkkokaupassa tuote voi kulkea monia kertoja kaupan varaston, lähetin ja kuluttajan välillä ja pahimmassa tapauksessa tuote palautuu kaupalle. 

– Vierailu kivijalkakauppaan on kuin suhteen ensi suudelma. Jos se on hyvä, haluat lisää. Jos se on huono, haluat pois, Galloway vertaa.

Nordic Business Forumin teemoina ovat tänä vuonna digitalisaatio, yrityskulttuuri ja markkinointi.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.