IS: Lidl vankistanut edelleen markkina-asemaansa Suomessa

Suomen Lidl-kauppojen asiakaskunta on muuttunut paljon reilun kymmenen vuoden aikana, uutisoi Ilta-Sanomat.

Lidlin Suomen maayhtiön toimitusjohtaja Lauri Sipponen sanoo lehdelle, että Lidlin suurin asiakasryhmä koostuu nyt lapsiperheistä. 

Saksalainen Lidl-ketju tuli Suomeen vuonna 2002. Sipposen mukaan alkuvuosina asiakkaissa olivat yliedustettuina hyvin toimeentulevat, koulutetut ihmiset ja myös heikommin toimeentuleva väki.

Kaupan liitto kertoi viime kuussa markkinatutkimusyhtiö Nielsenin lukuihin viitaten, että Lidlin markkinaosuus päivittäistavarakauppamarkkinoilla kasvoi viime vuonna Suomessa eniten, 1,1 prosenttiyksikköä edellisvuodesta. Lidlin markkinaosuus on nyt vajaa seitsemän prosenttia.

Selvä markkinaykkönen on S-ryhmä yli 45 prosentin osuudellaan. Sen kasvu jäi 0,1 prosenttiyksikköön.  

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.