Kohuyhtiö sanoo tähtäävänsä läpinäkyvyyteen

Nettiluetteloyhtiö Directa hakee lausuntoa toiminnastaan Liiketapalautakunnalta.

Viimepäivien kriittiseen uutisointiin vastaava hakemisto- ja yhteystietopalveluita tuottava Directa Oy sanoo tiedotteessa tähtäävänsä myyntitavoissaan ja laskutuksessaan läpinäkyvyyteen.

- Tavoitteemme on, että asiakkaalla on selvä käsitys siitä, millaista palvelua hän on Directalta ostamassa ja millaisilla ehdoilla. Tästä syystä käytämme kolmivaiheista myyntiprosessia, Directan toimitusjohtaja Ville Komppa sanoo.

Yhtiö on hakenut lausuntoa toiminnastaan Keskuskauppakamarin Liiketapalautakunnalta.

- Viemme kauppatapamme nyt puolueettoman tahon arvioitavaksi. Mikäli arvioinnissa löytyy huomautettavaa, tulemme tekemään tarvittavat muutokset toimintatapaamme välittömästi, Ville Komppa puolustautuu.

Liiketapalautakunnan lausunnon odotetaan valmistuvan noin kolmen kuukauden kuluttua.

Directa Oy on suomalainen hakemisto- ja yhteystietopalveluita erityisesti pk-yrityksille tuottava yhtiö. Yhtiön tuoteperheeseen kuuluu muun muassa numeropalvelu, yrityshakemisto verkossa, mobiilipalvelut sekä asiakkaiden verkkosivuratkaisut. Directalla on noin 50 000 asiakasta.

Useat kymmenet yrittäjät ovat tehneet poliisille Directasta tutkintapyynnön. He ovat raivostuneet Directa Oy:n toiminnasta ja pitävät sen lähettämiä suuria laskuja perusteettomina.

Poliisi miettii, onko Directaa syytä epäillä rikoksesta.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.