Kuluttaja-asiamies puuttui Tele Finlandin markkinointiin

Kuluttaja-asiamies on puuttunut matkapuhelinoperaattori Tele Finlandin markkinointiin, mutta viranomaisen näkemyksen mukaan myös muiden operaattorien pakettiliittymien hintailmoittelussa on ollut ongelmia.

Kuluttaja-asiamies peräänkuuluttaakin alaa ottamaan itse vastuun siitä, että markkinointi on säännösten mukaista. Parhaillaan kuluttaja-asiamies valmistelee kirjettä, jossa yrityksiä muistutetaan hintailmoittelun pelisäännöistä.

Kuluttaja-asiamies puuttui Tele Finlandin markkinointiin, koska yrityksen kampanjassaan käyttämä hintavertailutaulukko on harhaanjohtava.

Taulukossa verrattiin Tele Finlandin Pulina-liittymää kilpailijoiden liittymiin. Ne oli kuitenkin valittu niin, että vertailu antoi harhaanjohtavan kuvan Pulinan edullisuudesta.

Tele Finland on huomautuksen jälkeen sitoutunut muuttamaan markkinointiaan. Kuluttaja-asiamiehen mukaan yhtiön markkinoinnissa on edelleen epäkohtia, joiden käsittely jatkuu yrityksen ja kuluttaja-asiamiehen kesken.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.