Kysely: Mainonnan alamäki jatkuu – verkkomainonta kasvaa

Mainonnan alamäki jatkuu tänäkin vuonna, tosin hieman loivempana kuin vielä syksyllä odotettiin.

Mainostajien Liiton barometrista ilmenee, että lähes kolmannes mainostajista aikoo käyttää markkinointiviestintään vähemmän rahaa kuin viime vuonna. Panostuksia aikoo lisätä 17 prosenttia.

Printtimedialle kysely tuo huonoja uutisia, sillä mainonta sanomalehdissä näyttää edelleen vähenevän. Myös aikakauslehtien näkymät ovat heikentyneet entisestään. Sen sijaan verkkomainonta on yhä kasvussa.

Joulukuussa tehtyyn kyselyyn vastasi 80 Mainostajien Liiton jäsenyritystä. Arviot olivat nyt jonkin verran myönteisempiä kuin edellisessä barometrissa.

Liitto näkeekin markkinoilla jo pieniä elpymisen merkkejä, mutta sen mukaan odotettu käänne ei ole vielä toivotun suuruinen.

 

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.