Mainosrahasta jo neljännes netissä ja mobiilissa

Digitaalisen mainonnan osuus Suomen mediamainonnasta on noussut 26 prosenttiin, kertoo digitaalisen mainonnan toimijoita edustava IAB Finland.

IAB:n katsauksen mukaan digitaalinen mainonta kasvoi heinä-syyskuussa 5,6 prosenttia, ja loppusumma oli 61 miljoonaa euroa.

Eniten kasvoi Facebook-mainonta, johon käytettiin 44 prosenttia enemmän rahaa kuin vuotta aiemmin. Mobiilimainonta kasvoi kolmanneksen.

 Digitaaliseen mainontaan käytetään Suomessa jo enemmän rahaa kuin tv-mainontaan. Suurimman 65 miljoonan euron siivun veivät heinä-syyskuussa sanomalehdet, mutta digitaalinen mainonta kirii eroa umpeen, koska sanomalehtien osuus mainoskakusta on ollut pitkään laskussa.

 Mediamainontaan käytettiin kolmannella neljänneksellä yhteensä hiukan yli 230 miljoonaa euroa.  

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.