Marimekko alkaa kuvioida Koneen hissejä

Kiristyvä kilpailu ajaa yrityksiä yhteisbrändäykseen.

Kiristyvä globaali kilpailu pakottaa yritykset hakemaan mitä erilaisempia erottautumistapoja. Maailmalla viime vuosina yleistynyt co-branding eli eri yritysten tuotteiden tai palveluiden yhdistäminen tekee tuloaan Suomeenkin.

Tänään yhteistyösopimuksesta kertoivat hissivalmistaja Kone ja tekstiiliyhtiö Marimekko. Marimekon tekstiilien kuvioita ryhdytään laminoimaan Koneen hissien seinille ja liukuportaiden sivustoille.

Kone haluaa korostaa yhteistyöllä asiakaslähtöisyyttä ja tuotteidensa muotoilu-ulottuvuutta. Marimekko taas saa tekstiilikuvioilleen uudenlaista näkyvyyttä.

- C o-brändäys voi myös epäonnistua, jos yhdistettävillä elementeillä on kovin erilaiset vahvuudet. Yleisesti ottaen suomalaisyritykset ovat kuitenkin olleet liian varovaisia partneroitumisessa, sanoo bränditutkija Kirsti Lindberg-Repo ruotsinkielisestä kauppakorkeakoulusta Hankenilta.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.