Markkinatutkijat analysoivat nuoria tarkasti

Merkittävä osa markkinointitutkimuksesta keskittyy etsimään tapoja, joilla mainostajat pääsevät käsiksi lapsuuden kriittisiin kehitysvaiheisiin. Näin arvioi Suomessa vieraillut yhdysvaltalainen professori Kathryn Montgomery.

-Nykynuoret ovat tarkimmin analysoitu väestöryhmä mainonnan historiassa, hän väittää.

Avain markkinatiedon keräämiseen on internet. Lasten ja nuorten runsas internetin käyttö avaa mahdollisuuksia kerätä runsaasti tietoa markkinoijien käyttöön.

Lapsia ja teinejä tavoitellaan muun muassa keräämällä tietoja sosiaalisten verkkosivustojen ja pikaviestinten käytöstä. Näitä ovat esimerkiksi MySpace, Facebook ja MSN Messenger.

Tietojen avulla markkinoijat voivat luoda jokaiselle verkonkäyttäjälle yksilöllisen profiilin, joka auttaa kohdistamaan heille räätälöityjä mainosviestejä.

(MTV3-STT)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.