Mediat lähtivät iPad-buumiin, entä kuluttajat?

Suomalaislehdet valmistelevat iPad-versioitaan kuumeisesti, vaikka mobiililaitetta myydään vasta vain muutamassa verkkokaupassa.

Muun muassa Sanoma Magazines ja Otavamedia ovat julkaisseet lehdistään versioita Applen mobiililaitteelle.

Suomen Kuvalehti julkaisi oman iPad-versionsa jo lokakuun alussa, jolloin laitteita ei myyty Suomessa.

- Uskon, että erityisesti irtonumeropuolella saadaan uusia ostajia ja uusista ikäryhmistä, Suomen Kuvalehden päätoimittaja Tapani Ruokanen toteaa.

Suomalaiset eivät ole olleet erityisen innostuneita maksamaan verkko- tai mobiilisisällöistä. Markkinoille saapuvan iPadin suomalaislehdet maksavat keskimäärin viidenneksen vähemmän kuin lehtihyllystä löytyvät vastineensa.

- Moni uskoo hintojen alenevan tai lähtevän kokonaan, mutta kyllä nettiversionkin tekeminen maksaa, toteaa tietokirjailija Petteri Järvinen.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.