MTV Oy:n johtoryhmään neljä uutta ammattilaista

MTV Oy on tammikuussa aloittaneen toimitusjohtaja Jarkko Nordlundin johdolla koonnut uuden johtoryhmän.

Toimintamallinsa uudistava televisioyhtiö saa uudet henkilöstö-, talous-, mainosliiketoiminta- ja kuluttajaliiketoimintajohtajat Netsiltä, G4S:ltä, Discovery Networksilta ja Viasatilta. Uudet johtajat aloittavat työssään elo-lokakuun aikana. Loput johtoryhmän yhdeksästä jäsenestä ovat talon sisältä.

MTV Oy:n johtoryhmä
 
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja
Manne Tiensuu, henkilöstöjohtaja
Sami Vikback, liiketoimintajohtaja
Marina Ruohonen, talousjohtaja
Johannes Leppänen, johtaja, kuluttajaliiketoiminta
Jere Teutari, johtaja, markkinointi ja viestintä
Marko Karvo, sisältöjohtaja
Risto Koivula, teknologiajohtaja
Anna-Reetta Kangasmaa, strategiajohtaja

MTV Oy:n keväällä käynnistämä toimintatavan uudistamisprosessi on lähtenyt käyntiin uuden johtoryhmän kokoamisella.

Suomen kaupallisen television markkinajohtaja saa henkilöstöjohtajakseen Finnairilla ja viimeisen vuoden maksukorttiyhtiö Netsissä henkilöstöjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä toimineen Manne Tiensuun. MTV:n uutena liiketoimintajohtajana aloittaa Sami Vikback, joka siirtyy suomalaisen viihteen kotiin Ruotsin markkinajohtajiin kuuluvan Discovery Networks -televisioyhtiön myyntijohtajan positiosta.

Talousjohtajana aloittaa aiemmin yli kymmenen vuotta Canal Digitalin ja sittemmin turvapalveluyhtiö G4S:n talousjohtajana toiminut Marina Ruohonen. Kuluttajaliiketoimintajohtajana työnsä aloitti elokuussa Viasat Finlandin toimitusjohtajan positiosta MTV:lle siirtynyt Johannes Leppänen.

MTV Oy:n johtoryhmän muut jäsenet ovat toimitusjohtaja Jarkko Nordlundin lisäksi markkinointijohtaja Jere Teutari, sisältöjohtaja Marko Karvo, teknologiajohtaja Risto Koivula ja strategiajohtaja Anna-Reetta Kangasmaa.

Toimitusjohtaja Jarkko Nordlund on ylpeä saadessaan viimeisteltyä johtoryhmänsä media-, henkilöstö-, rahoitus- ja markkinointialan kansainvälisen tason huipputekijöillä.

– Rakennamme ketterän ja yksinkertaisen organisaation, joka vastaa media-alan yhä kovenevaan kilpailuun myös tulevaisuudessa. Haemme kasvua uudella, entistä suoraviivaisemmalla toiminnalla ja tiedän, että meillä on nyt talossa sellaiset ammattilaiset, joilla on näkemystä ja kokemusta kasvun toteuttamiseen. Vaikka johtoryhmämme kokemus tuleekin monelta alalta, on kaikilla yhdistävänä tekijänä ja intohimona parhaan asiakaskokemuksen tarjoaminen. Sitä löytyy paitsi viihdealalta, myös lentoyhtiöstä maailmanluokan turvallisuus- ja rahoituslaitoksiin, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

– Nyt panostamme kahden selkeän liiketoiminta-alueemme, eli mainosrahoitteisen- ja kuluttajamaksullisen liiketoiminnan kasvattamiseen. Kaikki muut yksiköt antavat tukensa näiden ydinliiketoimintojemme menestymiselle, mikä selkeyttää toimintaamme merkittävästi.

Uutta kasvua kotimaisesta viihteestä

MTV ilmoitti keväällä tuplaavansa kotimaisen sisältönsä budjetin, minkä myötä yhtiön pääkanava MTV3 muuttuu parhaalta katseluajalta pelkästään kotimaista sisältöä esittäväksi.

Yhtiö odottaakin uuden ja vahvan kotimaisen ohjelmiston keräävän paitsi katsojat yhteen, myös palvelee mainosmyyntiä tarjoamalla yhtiön mainostaja-asiakkaille entistä monipuolisempia mahdollisuuksia tavoittaa kohdeyleisönsä turvallisessa ja luotettavassa mediaympäristössä.

– Vaikka MTV on vuosikymmenet ollut kotimaisen viihteen koti, halusimme konkretisoida asemaamme. MTV:n tehtävä on olla suomalaisen elämysbisneksen suunnannäyttäjä, joten ohjelmistomme kotimaistaminen on vahva kannanotto laadukkaan suomalaisen sisällön puolesta. Uudistus on otettu hyvin vastaan myös mainostajapuolella, jossa on selkeä innostus näkyä kotimaisen ohjelmiston yhteydessä, taustoittaa Nordlund muistuttaen myös, että vastoin yleisiä mielikuvia, television ja liikkuvan kuvan katselu kasvaa koko ajan.

– Ei toki riitä, että meillä on pelkästään laadukas sisältö, vaan tuomme sen myös kaikille mahdollisimman helposti nautittavaksi. Sen varmistaa tarjoamaamme asiakaskokemukseen vahvasti vaikuttava Katsomo-palvelumme uudistaminen.

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.